söndag, november 27, 2011

Manchester University

Lotta in action

21 Maj - 26 Juni 2011 var jag i England för att studera Filmmaking for Fieldwork på Machester University. Fantastisk bra kurser!! Professor Paul Henley var väl påläst vilka de 14 kursdeltagarna var som kom från olika delar av världen. Det var han som presenterade oss inför de andra när vi kom! Det har jag aldrig varit med om tidigare.

Andy Lawrence var huvudansvarig lärare som hade god hjälp av David Henderson och John Lancester. Dagarna var intensiva och långa.

John, Andy och David får presenter av Dawa T. Lepcha från Indien.

Andrea från Tyskland och jag gjorde filmen The Postman,
då vi följde en brevbärare en dag i Manchester.

Marieka Sax från Kanada och jag gjorde filmen The Ghost Hunt,
då vi besökte Smithills Hall i Bolton och filmade spöken en hel natt...


Viviana från Italien och jag spenderade mycket tid tillsammans i Manchester.


Anna Lisa Ramella, Bremen & Morton Pettersen, Oslo
jag & Dawa Lepcha, Sikkim och Andys son utanför husbåten där Andy bor.

Viviana Boscolo från Venice och jag på shopping in Manchester.



Inga kommentarer: